torsdag 21 maj 2015

Blommornas ankomst

Äntligen har syrenerna börjat slå ut. Än så länge är det rapsen som står för den tunga blomdoften i luften, men varje gång jag passerar syrenerna letar sig en angenäm doft in i näsan. Plommonblommorna föll av för ett tag sen och nu är det blommorna på bigaråträdet som lämnar vita flingor på marken. Äppelträden har precis slagit ut en del av sina blomblad och på gräsmattan lyser maskrosorna gult. Vilken fantastisk årstid! Husets alla fönster är nyputsade och det känns som att naturen letat sig in i varje rum. Solens värme gör fönsterpelargonerna törstiga och de kräver sin vattning varje dag.


Jag vet inte vad detta träd heter men blommorna är helt otroligt vackra. Just det här trädet står på en förskolegård som jag passerar varje dag på väg till fritids. Igår tog jag mig tid att stanna till vid vägkanten och gå ut och njuta på nära håll.


Alla dessa blommor! Jag tackar och tar emot och känner mig lyckligt lottad som får njuta av detta vackra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar