måndag 4 maj 2015

Den gröna kostymen är framplockad

Hela natten har regnet smattrat mot fönsterrutorna och nu på morgonen ligger ett grått dis över bygden. Små fina droppar glider genom luften och letar sig in i minsta lilla skrymsle. Det här vädret kommer att ge oss en boom i vårens framfart. När dottern lämnats på förskolan och jag satt i bilen på väg hem fångade Göteborgsskogen min uppmärksamhet. Det var bara att stanna bilen och gå ut med kameran. De få dagar som gått sen maj började har lett till att vi fått en grönskimrande kostym i skog och mark. Fantastiskt! Lite senare idag ska jag ge mig ut på en joggingtur och då kommer ögonen att få sig en rejäl njutning.


Innan dess ska hemmet ställas iordning inför morgondagen då några mäklare kommer hit för att värdera huset. Jag gör allt för att hålla mig kvar på jorden i närheten av nuet. Men det är svårt. Tankarna far omkring och passar på att blåsa upp varenda liten sak till stora zeppelinare. Igår rensade jag större delen av vårt gamla arbetsrum (det som skulle blivit en walk in closet) och nu ser det mycket bättre ut. Då är det bara resten av huset kvar. Viktigast är att mäklarna får ett gott intryck av den potential huset har. Vi har verkligen lyckats belamra det med alla våra saker. Innan fotografering och visning behöver vi RÖJA ordentligt. Det lär bli flera varv till återvinningscentralen och det tycker jag ska bli skönt. För varje sak som slängs blir mitt hjärta lite lättare. När vi väl kommit in i vårt nya hem i norr, ska det vara med gott om plats i hjärtat. Nog för att jag fyller det med natur och minnen, men "sak"delen ska vara sorterad och välkomnande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar