onsdag 6 maj 2015

Efter mycket velande är beslutet taget

Vi har äntligen bestämt oss för vilket mäklarföretag som får äran att sälja vårt nuvarande hem. Mäklaren i sig var mycket trevlig när hon värderade huset igår och efter en del undersökningar vi gjort idag kändes det helt rätt att ringa och meddela vårt val.

Nästa vecka kommer fotografen och nu är fixandet igång. Barnen är förberedda på att det kommer bli snabbmat till middag de flesta dagar. Jag passade på att köpa hem ett gäng krämer från Kiviks musteri idag. De är himla bra att ha som mellanmål (ja, jag vet att de innehåller en massa socker och så får det vara). Tokigt nog är helgen uppbokad till hälften och det känns inte helt bra med tanke på hur mycket det är som ska göras. Varför sitter jag då här och skriver istället för att fixa? Det gör jag för att hjärnan håller på att sortera vad som ska göras och med logistik kommer man långt, åtminstone gör jag det. Men nu är det minsann dags för en kopp te.

Skum bild i skymningen

4 kommentarer:

  1. Vad skönt att beslutet är taget! Vi ska själva flytta inom något år, och håller också tänka på mäklare etc. Mycket jobb!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen mycket jobb. Vi fick reda på att det blir en flytt för två veckor sen och nu är fotografering av vår gård inbokad och vi letar hus för fullt uppe i Gävle. Jag hade önskat att vi börjat planera tidigare och tänkt "om".

      Radera
  2. Här kommer du med den ena efter den andra "bomben". Jag kan bara önska dig lycka till med allt. Ny blogg, ny bostad, bli av med gammal bostad. Det kommer att bli en annorlunda sommar förstår jag. Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Tack och åter tack, Bosse! Jag känner att det behövs lite nytt redan nu för att få in tänket och vända blad. Allt är annorlunda, drömmarna är heltokiga kan jag säga. Du som flyttat flera gånger förstår säkert vad jag menar. Kram

      Radera