lördag 2 maj 2015

En favoritplats, Christinehofs Ekopark

Idag har jag samlat en massa härliga intryck att ta fram mörka och kalla höstvinterdagar uppe i norr. Dottern hade Mulleträff i Christinehofs Ekopark och som vanligt följde jag med. Vinden låg på och när det friskade som mest var det riktigt bitigt runt öronen. Mestadels var det behagligt och solen piffade till alla de växter som fått fram sina löv. Vad härligt det var att få finnas till mitt i naturen bland en massa nyfikna 4-6-åringar. De lekte detektiver och upptäckte insekter och växter nära marken. Barnen fick också prova på att färga garn med hjälp av björklöv - det var magi. De äldre barnen bjöd på lunch och vips hade klockan blivit halv två och det var dags att åka hemåt. Vi var två trötta töser som landade hemma hos resten av familjen.

Christinehofs Ekopark

Christinehofs slott

Christinehofs Ekopark

Allén, Christinehofs slott

2 kommentarer:

  1. Också en av dessa pärlor vi har i närmiljön. Du har fångat det på ett utmärkt sätt som vanligt.

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Imorgon är det Mulledags i mina "hemtrakter". Vi ska till Store Vång i Kronovalls naturreservat. Konstigt att jag aldrig varit där som barn, det är verkligen en vacker plats.

    SvaraRadera