måndag 4 maj 2015

Kämpa på

Vi har ungefär tusen saker att göra numera. Imorgon är det dags för värdering av huset inför försäljning. Idag har vi (sonen sjuk, maken vabbar) fixat iordning inför det. Fy bubblan vad trött jag är. Först plocka och slänga och sen damma och dammsuga. Ändå är jag inte nöjd, men så får det vara just nu.

Efter röj och städ drogs träningskläderna på och jag gav mig ut på en joggingtur. Usch och blä vad jobbigt och tråkigt det var. Halvvägs brände tårarna bakom ögonlocken och det kändes helrätt att stanna där och lägga mig bland rapsen en timme eller två. Istället sprang jag vidare och vände vid vår grusväg för att hämta posten och på så vis komma upp i den sträckökning som var menad för den här veckan. Det gick - och som tröst för att det varit så hemskt klev jag ut i rapsfältet, drog in ett djupt andetag och berömde mig själv för att verkligen kommit ut och sprungit. För det är bra mycket bättre att ge sig ut och göra något än att stanna inne och få dåligt samvete. Idag gick det långsamt, jag var urtrött, fick värk i arm och hjärta och ville gråta. Men jag gjorde det. Good enough!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar