tisdag 26 maj 2015

Lugnet

Den första, extrainsatta, visningen är avklarad och jag sitter tungt i soffan med ett glas vin i handen. Vilket hektiskt liv jag har just nu. Det har inte varit många stunder för vila och återhämtning. Imorgon kommer den äntligen, vilodagen.


Huset ekar och det är vackert i varje rum. Våra saker vilar i kartonger och kassar, lämnade i förrådet i väntan på tid. På utsidan blommar syrén, äppelträd, raps och andra raringar. Hjärnan kokar fortfarande och det är svårt att släppa alla bollar som hänger i luften. Det är paus, stormens öga blinkar mot oss och vi tar nya andetag, samlar kraft nog att orka fortsätta.


Min energi kommer ifrån naturen och ett jävlaranamma som poppat upp från ett oanat ställe. Jag går på, vägrar att låta tårar och oro att ta över. Tids nog kommer lugnet och då får jag se vad som behövs för att gå vidare. Kanske gråts en flod, eller så sovs en törnrosasömn. Allting har sin tid och plats, och just nu är det lugnt. På söndag är nästa visning och då röjer vi huset ännu en gång.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar