måndag 11 maj 2015

Ranta runt

Vilken dag! Först en sömnlös natt då tankarna bara snurrade kring att packa, städa, hitta nytt hus och dessutom mådde jag illa. Tösen sov lika illa så hon kom in till oss någon gång mitt i natten.

Jag har farit runt på förmiddagen för att fixa lite saker. Köpa nya blommor till fönsterna här hemma. Kolla lampor på Bo Ohlsson, glömde såklart att kolla vad för slags lysrör det är vi har i badrummet (lampan började blinka en massa i lördags, taskig tajming). Sen var jag hos mäklaren och lämnade avtal och pratade allmänt innan jag slutligen handlade hem lättlagad mat för veckan. Sprang runt med blommorna som en galning här hemma, fick igång tvättmaskinen (som jag kom ihåg att tömma först nu). Kom på att det var dags för en paus och då såg jag en film som fick tårarna att rinna i nära två timmar (The best of you). Fick besök av en bekant som köpte barnens gamla Brio- och Biltematågbana. Röjde en smula i förrådet, fick ut en del skräp till bilen och rensade hallen på kläder och annat och nu är det definitivt dags att hämta hem barnen.

Jag tog mig faktiskt tid att för första gången i år gå barfota i gräset. Varmt och kittligt!


1 kommentar:

  1. Måste kolla upp det där filmtipset. Det är uppfriskande att gråta i två timmar. Rensar överallt. Kram

    SvaraRadera