tisdag 19 maj 2015

Som en film

Huvudet är så fullt nu att jag har svårt att koncentrera mig.

Idag fyller sonen nio år! Hurra och grattis till världens bäste A. I söndags hade vi familjekalas för honom. Ballonger, tårta, flagga på bordet och självklart presenter.

Igår var det måndag och redan klockan nio på förmiddagen satt jag och maken på flyget upp till Arlanda. Vi hade tur som kunde åka med svärmor vidare upp till Gävle. Där uppe tittades det på skolor och förskolor, mycket svårt att välja åt barnen. På eftermiddagen knatade vi in i ett bostadsområde och knackade på dörren till ett av radhusen. Rundtur och godkännande innan det till slut blev påskrivning av kontrakt. I augusti flyttar hela familjen upp till Gävle för ett vidare liv där.

Klockan halv nio på kvällen satt vi på flyget tillbaka till Skåne igen. Det visade sig att en av piloterna var makens kusin och han erbjöd en av oss att titta in i cockpit. Jag ville gärna se och vips blev det så att jag fick sitta med under hela flygningen. Vilken häftig upplevelse, både start och landning och allt däremellan fick mig att le hela vägen hem i bilen.


Det är väldigt svårt för mig att ta in allt som händer. Huset rensas och bilen har redan gått flera vändor till tippen. Igår lades vårt nuvarande boende ut på hemnet och alla tummar och tår hålls för att det är många som intresserats av de vackra bilderna.

1 kommentar:

  1. Åh vilka fina bilder. Ni bor så oerhört vackert. Som ett paradis ...
    Så otroligt spännande, och läskigt, med flytten till Gävle. Stor förändring. Håller alla tummar att ni säljer snabbt.
    Stor varm kram Lina

    SvaraRadera