tisdag 12 maj 2015

Vägen jag kör

Nu står rapsen lång och gul på fälten. Nu vill jag flyga högt i skyn och se det enorma lapptäcke som är en del av mitt hjärta. Istället för att flyga kör jag. Längs grusvägen mot förskolan är det i år flera rapsfält i blom. Knaster under däcken, stark blomdoft i näsan och gult i blickfånget. Jag är såld på Hörjelvägen och den kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta. Här har jag promenerat, sprungit, cyklat, kört bil, gått med sovande barn i vagn, gråtit och skrattat, njutit och skrikit. Hörjelvägen har varit en stor del i min återhämtningsprocess och snart är det dags att hitta en ny energikälla där tankar kan skingras, idéer kläckas och utsikten beundras. Fram till dess kommer jag att fortsätta gå, köra och springa på grusvägen och lyssna på fågelsången.

Hörjelvägen

3 kommentarer:

  1. Å så ljuvligt vackert! Kram till dig :)

    SvaraRadera
  2. Vad vackert. Den kommer du att sakna. Kram

    SvaraRadera
  3. Så vackert! Och med dina ord till blir det ännu finare :-)
    Kram!

    SvaraRadera