tisdag 2 juni 2015

Tack!

Det låg ett paket i brevlådan igår. Till mig. Andra paketet på bara två veckor som det står Sandra på.

Inuti låg en bok och ett långt brev. Tänk vad glad jag blev! Pär, som tidigare skrev bloggen Si Otium Est, har gett ut sin tredje kåseribok, Under makrillhimlen, och jag fick ett exemplar. Tusen tack för boken och lika många tack för brevet.

När jag var barn hände det ganska ofta att det kom brev till mig. Brevväxling stod högt på fritidssysselsättningslistan och jag älskade att plocka fram alla mina brevpapper och få välja ut precis rätt ark till varje person. Numera kommer det nästan aldrig brev i vanliga brevlådan. Ibland ligger där ett vykort och det är lika roligt varje gång att läsa de få raderna någon plitat ner. Brevet Per skickade var visserligen skrivet på dator, men han hade handskrivit hälsningarna.




Även om jag redan läst texterna i boken en gång, ska det bli riktigt roligt att få sätta igång att ta mig genom dem en gång till. Helst när det inte är några störningsmoment i närheten. Kanske på en filt på gräsmattan, eller på ovanvåningen där det enda som hörs är fågelsång och knarrande golvbrädor. Jag ler redan nu med vetskapen om att det är fantastiska ord och funderingar som kommer att möta mig.

Än en gång, tack Pär!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar