måndag 1 juni 2015

Vi inleder juni med regn och kyla



Brr, det var kallt att följa sonen till skolbussen idag. Lillasyster hade mössa och storebror tog upp sin huva så att han inte frös. Jag hade insisterat på att gå, det är inte många dagar kvar till sommarlov och från och med fredag är pappan i huset också tillgänlig som promenadsällskap. Från den 12:e är det slut på lantliga turer till och från bussen. När höstterminen börjar är det nya rutiner i en ny vardag. Just nu vill jag suga ur det gottaste ur den miljö vi befinner oss i. Om det så ska vara snålblåst och småregn i juni. Dottern utbrast lyckligt när hon stod i en vattenpöl, "Mamma! Jag älskar vatten och vattenpölar!" Härligt med positiva barn.




Jag upptäckte till min lilla förfäran att vi glömt fira sonen på hans namnsdag igår. Han har ett ovanligt namn (åtminstone här i Sverige) och förra året upptäckte jag att det fanns med som namnsdagsbarn den 31:e maj. Vi firar ikväll istället. Kanske en liten kaka och flagga på bordet.

Tänk att det är sommar nu! Vädret får vara lite trist ett kort tag till, sen vill jag gärna ha värme så att jag kan gå barbent i sandaler och njuta ännu mer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar