måndag 20 juli 2015

9 dagar

Måndag igen, nio dagar kvar till flytt. Varje gång jag tänker på det gör det ont i magen. Som tur är blandas det onda med fjärilar. Denna perioden tar slut och en annan tar över.

Vad hände i helgen? Vi var hos mina föräldrar och tittade på deras nyinköpta husbil och jag tankade mamma och pappa-tid att ha med mig upp till Gävle. På lördagen åt vi pizza på La Prima Classe i Lövestad. Himla gott! När kvällen kom blev jag både ledsen och arg. Insidan kokte och tårarna rann. Nu har jag hunnit smälta det och tänker gå vidare.

Eftersom vi inte har någon morgontidning att läsa på söndagar tog jag med mig kaffekoppen och ljudboken ut på trappen. Frisk luft, vacker miljö och en stunds lugn och ro. Alla krafter behövdes då det stundade 5-årskalas på eftermiddagen. Dottern hade bjudit in fem vänner och det blev ett högljutt kalas med både skratt och olika viljor. Det var väldigt konstigt att säga hejdå till barnen och inte veta när vi ses nästa gång. Som tur är bokade dottern in en lekdejt i veckan med bästa vännen.

Irritationen i huset stiger. Vi är som väsande ormar. Dock inte hela tiden. Just nu leker barnen med ballonger och det är mest skratt som hörs. Allt behövs, lite av varje. I eftermiddag ska jag träffa en norrlandsvän för första gången. Vi har känt varandra sen 2005, men aldrig sett i verkligheten. Det ska bli riktigt roligt att se henne.


1 kommentar: