torsdag 23 juli 2015

High five vid Ales stenar


Ales stenar, en favorit i mitt hjärta. Om en vecka är det tio år sen jag och maken stod där och lovade varandra evig kärlek. Jag ville så gärna åka dit med familjen innan flytten. Idag blev det av! Vi fixade matsäck och köpte dessutom goda rökta fiskar på rökeriet som vi sen åt uppe vid stenarna. Vinden rev och slet i oss, men vad gjorde väl det när solen strösslade oss med ljus och en och annan varm stråle?


Picknickfilten breddes ut och sen njöts det i stora drag. När magarna var fulla bjöds vi på ett härligt skådespel längs backen. Skärmflygarna passade på att ta sig upp i luften när vinden var stark nog. Det började med ett par stycken och vi njöt för fullt av föreställningen. Sonen vinkade på personerna i luften och fotade och filmade för glatta livet. Efter en stund kom en av dem ner och ropade "High five!" till sonen. På andra försöket lyckades det och det var en mäkta stolt kille som stod på marken.





När det var dags för oss att gå tillbaka till parkeringen var himlen full av skärmar. Det blev en vacker kuliss med hela miljön runtomkring. Hela familjen var mycket nöjd när vi kom ner till bilen. Jag är oerhört tacksam för dagens utflykt. Nu har jag samlat på mig en hel massa godbitar att njuta av när saknaden till Skåne blir stor.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar