torsdag 2 juli 2015

Redan juli

Barnen roade sig en stund i trädgården igår innan det var dags att hoppa ner i sängen.


Juli kom och det med full värme. Nu känns det verkligen som sommar. Vi har nätfönster överallt i huset och ljuden utifrån blandar sig med insidan. När jag tassade ner tidigt imorse doftade det fräscht på hela nedervåningen när luften hela tiden bytts ut mot ny utifrån. Jag klädde på mig träningskläder och laddade telefonen med David Batras sommarprat innan det var dags att ge sig ut på en joggingtur. Inte en bil syntes och luften var redan uppvärmd av morgonsolen. Långa vallmostänglar reste sig ur sädesfälten och lockade mig att plocka fram telefonen och fota. Återigen slogs jag av hur kort tid det är kvar i huset och i Hörjel. 28 dagar kvar. En tyst nedräkning pågår i mitt huvud och till och från slår ångest och oro till med full kraft. Som tur är går det över, även om nätterna ibland kan bli alldeles för vakna.

Inte ens kossorna hade hunnit ut när jag joggade förbi
Imorgon är det dags för mig och min syster att ge oss iväg på den årliga "ut-i-skogen-helgen". Först igår kom vi fram till vart vi ska åka och vad vi ska äta. Om en stund ska jag börja packa nödvändigheter och bekvämligheter. Mat och dryck inhandlas i morgon eftermiddag, på väg till skogen. Morgondagens kvällsmat kommer att bestå av kräftor, gott bröd och vin. En väldigt bra inledning på en lugn helg.

I mitten av bilden skymtar vårt vita hus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar