måndag 17 augusti 2015

En stund i lugnet

Måndag, den sista på årets sommarlov. På onsdag har sonen upprop i skolan och på torsdag drar det igång på riktigt. Sommaren har hittat till Sverige och äntligen kommer mina klänningar till användning. Det är så skönt att slippa byxor och shorts, inte alls konstigt då att det finns fler än trettio klänningar i min garderob.

Dagarna rullar på och vi hinner knappt vakna förrän det är dags att borsta tänderna och gå till sängs igen. Idag har vi varit iväg. Grabbarna åkte till Wetterlings yxtillverkning i Storvik medan jag och dottern hoppade av i Valbo på Köpis. Alla köpte något till sig och på hemvägen hämtade vi upp den nya blendern som kommit med posten.

Om ett par timmar kör vi upp mot Söderhamn för att hämta en stor skänk att ha i vardagsrummet. Jag minns att min mormor hade en liknande och nu får vi snart plats för både finporslin och glas. Inget Ikea här inte.

Men just i detta nu ligger jag i sovrummet och vilar. Huvudet sa ifrån och då gäller det att lyssna. Vardagen är på ingång och det är en vardag 80 mil från vår förra. Pirrigt och spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar