onsdag 5 augusti 2015

En vecka

Idag är det en vecka sen vi flyttade upp. Imorgon kan det bli så att vi sover vår första natt i radhuset. Kan... Jisses. Först idag har väggarna i sovrummet målats. Imorgon ska tapeten upp. Sen kan vi städa av och bädda sängen. Därefter ska vardagsrummet fixas. Imorgon spacklas väggarna efter det att alla luftbubblor skurits bort. Sen ska det slipas och målas innan den fjärde väggen tapetseras. När allt det är klart kan resten av radhuset ställas iordning. Barnen har redan fått nya garderober och på fredag hoppas jag och maken på att kunna åka till Ikea och titta på ett garderobssystem åt oss.

Bortsett från det har vi fått en femåring i familjen. Dottern fyllde år i måndags och firades av familjen häruppe. Det blev en rörig dag, precis som alla andra varit, men dottern var nöjd. Barnen har också fått sina utlovade presenter. Sonen fick en skateboard och dottern fick en sparkcykel. Mycket nöjda ungar som också roar sig själv väldigt mycket.

Själv då? Jo, jag överlever. Går i ett ständigt tinnitus-sus och försöker fokusera. Ser fram emot att få flytta in i huset "på riktigt" och sova hemma. Just nu går det inte att organisera något alls. Stort tack till mina svärföräldrar för allt de gör. Utan dem hade vardagen havererat.

Jag ser också fram emot min familjs lilla semester om några dagar. Vi åker till Stockholm och roar oss på Djurgården. Med sommar och allt.

2 kommentarer:

  1. Jag har helt missat att följa över till din nya blogg! Vad härligt att huset börjar bli klart trots att jag förstår att det är lite pyssel kvar. Hoppas ni har fina dagar i Stockholm.

    SvaraRadera
  2. Fint att se att ni är på plats!
    Hoppas ni kommer trivas! :-D
    Kram Johanna

    SvaraRadera