tisdag 11 augusti 2015

Renovera vidare

En riktigt dålig bild, men ändå en vink om hur stor garderob vi fått i sovrummet. Maken och hans bror byggde stommarna idag, samtidigt slipade jag klart vardagsrummets väggar och dammsög bort allt slipdamm innan jag till slut målade väggarna en första gång. Nu anas slutet på de två stora projekten. En målning kvar och sen ska den ena väggen tapetseras innan vi kan plocka bort plasten på möblerna och golvpappen.

Jag ogillar verkligen allt som har med renovering att göra. (Bortsett från resultatet såklart.) Hela min uppväxt omgärdades av renovering hemma. Pappa har myror i kroppen och därför har barndomshemmet gjorts om och fixats till i det oändliga. Han håller på än idag. Det där med att vakna och veta att någonstans ska en ny regel sättas upp, eller en vägg tapetseras om, det får mig att vilja fly. Urtrist, verkligen!! Så nu gör vi klart våra två rum, fixar iordning och sen får de andra rummen tas när det känns rätt. Viktigast för mig är trivsel, inte hög standard.

Eftersom vi inte har någon dator tillgänglig just nu, skriver jag alla blogginlägg via mobilen. Därför hamnar bilderna till vänster och det ser lite knas ut. Så får det vara. Nu ska jag blunda ett par minuter innan familjen kommer hem från affären. Ikväll blir det varma mackor till middag. Snabbt och enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar