onsdag 9 september 2015

Onsdagslista

Hittade en lista hos Underbara Clara som jag tyckte var intressant. I måndags la Ebba Kleberg von Sydow också upp den. Bestämde mig för att göra detsamma, här kommer min lista.

1. Var är din mobiltelefon? Den ligger bredvid mig och spelar Helén Sjöholms album Visor.

2. Var är din andra hälft? Han sitter på sitt nya jobb ett par tre kilometer härifrån. Vi pratade nyss i telefon.

3. Ditt hår? Står åt alla håll och kanter, jag har inte orkat fixa det än. Cykelhjälm är väldigt smidigt.

4. Dina kläder just nu? Ett par beige secondhandbyxor från Gudrun Sjödén, secondhandtop från H&M med en färgglad påfågel på, secondhandkofta från fransa.

5. Ditt humör? Bra. Lite trött efter en stökig natt.

6. Din dagsplan? Ta det lugnt, gjorde för många saker igår. Känner att en förkylning knackar på.

7. Det bästa du vet? Frihet, att gå i naturen och lyssna på suset. Läsa en bok och höra knastret från elden i kaminen. Barnens ljuvliga skratt. Att få vara nära min man.

8. Din dröm inatt? Jag drömde om flyktingar, cirkusmiljö, obehaglig mat och om gamla vänner.

9. Ditt livsmål? Att vara lycklig, att acceptera det liv jag själv väljer. Framförallt att få se mina barn växa upp till ansvarstagande vuxna med hjärtat på rätta stället.

10. Rummet du är i? Vardagsrummet. Det står fortfarande några flyttkartonger kvar och överallt syns spår efter en familj i rörelse.

11. Din hobby? Fota naturen som den är. Läsa, vara ute i skogen, vara kreativ på egen hand eller med barnen.

12. Din skräck? Sjukdomar, mänsklighetens egoism.

13. Vem vill du vara om sex år? Någon att älska, skratta med och känna sig trygg med. Jag vill vara Sandra, fast med mer ork.

14. Var var du igår kväll? Hemma, lagade mat, röjde, lyssnade på sonens läsläxa, skrollade i telefonen en bra stund innan jag till slut gick och la mig med en bra bok som sällskap.

15. Vad är du inte? Stresstålig. Efter det att jag brakade in i väggen är min tillvaro mycket mer ömtålig. Ha tålamod.

16. Var växte du upp? I ett krokigt hus i en liten by i sydöstra Skåne tillsammans med mamma, pappa och lillasyster.

17. Det senaste du gjorde? Googlade på traktörpanna.

18. Din tv? En sån där platt, 42", ett gäng år gammal.

19. Dina husdjur? Gumman, en 7 år gammal katt som vi hittade i vedboden när hon var en liten skruttig källing.

20. Din dator? Fortfarande nerpackad i flyttkartong. En stationär variant som väntar på ett nytt datorbord som borde komma i början av nästa vecka.

21. Din bil? En Saab 9-5 kombi som nu mest står i garaget.

22. Något du inte har på dig? Skinnbyxor och pumps.

23. Din sommar? Ett enda virrvarr av flyttångest, regn, roliga upplevelser och en flytt från skånska Hörjel till Gävle.

24. Favoritfärg? Grön! Och orange. De två gör mig extra glad. Färg överhuvudtaget gör mig glad.

25. När grät du senast? I morse. Läste om det välkomnande flyktingarna fick på Malmö centralstation, då rann tårarna. Jag gråter varje dag nu, flera gånger. Världen har fått ett virus, rädslan, och jag är rädd för dess makt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar