tisdag 6 oktober 2015

Att övervinna sina tokiga tankar


Vilken pärs det var att springa med mig själv igår. Trots nya snygga tights och fantastiskt väder (bortser från att fingrarna blev alldeles lila av kylan) behövdes det en hel del övertalning.  "Jag är så trött, orkar inte springa mer nu." "Jodå, kämpa på, det känns snart skönt i benen." "Nä! Nu fick jag ont i foten också, lika bra att gå resten av vägen." Inte då, du klarar det här galant."

Jag klarade det och de sista trehundra meterna kändes helt okej. Vilken tur att den kloka rösten vann. Fast när jag kommit hem och glidit ner på en stol i köket kom alla känslor på en gång. Förde en konversation om mitt mående med maken via mobilen. Tårarna rann ner längs kinderna och allt kändes prutt. Drack ett stort glas vatten och satte sen igång System of a Down på stereon, högt. Triggades av musiken men mest av alla de tankar som virvlade runt i huvudet. Körde vanlig planka, sidoplanka, situps och armhävningar. Blev halvt tokig av irritation och gjorde därmed fler armhävningar än jag någonsin gjort förut. Stretchade ur kroppen och tog en varm dusch. Jag klarade allt och mer därtill, det gör mig stolt och nöjd. Idag är en vilodag, tänker packa ner kaffe och smörgås i ryggsäcken och gå upp till Hemlingby för att njuta av naturen.


3 kommentarer:

  1. Tunga träningspass brukar jag tänka att det är det här som gör mig starkare och att det gör att nästa pass går lättare. Saknar min löpning och idag har jag beställt tid hos sjukgymnast.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha! Då ser jag fram emot ett härligt pass imorgon. :) Har träningsvärk här och var i kroppen och idag har jag gått en hel del så det ska bli intressant att se hur det går. Ser inte fram emot kylan, vi har -0.5 just nu.
      Jag hoppas att du får tag på en bra sjukgymnast. Om du går i Sjöbo finns där en Anna P som jag tyckte var bra. Om hon nu är kvar...

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera