torsdag 1 oktober 2015

Hitta tillbaka i naturen


Det svajar för mig just nu. Läkaren ringde häromdagen och berättade det inte gick som vi
tänkt. Så jag får börja om en smula. Att börja om och ta all skit igen känns inte bra. Utmattning, stress, högkänslighet och en stor förändring för hela familjen ligger redan i botten. Jag samlar ihop mig varje morgon och tror faktiskt att inget syns. Att mitt yttre visar tummen upp, hej hej tjolahopp. Men varje dag kommer gråten, det händer helt plötsligt. Så jag analyserar och till slut blir det alldeles för mycket surr och då funkar inget alls. Vad gör man när det blir så? Det finns flera alternativ. Ett är att fortsätta älta. Ett annat är att gilla läget och göra det bästa av situationen. Idag gjorde jag det senare. Klädde mig varmt och gick rakt ut i naturen. Gick och gick ända till lugnet infann sig. Då kunde jag gå hem igen. Hem och ligga raklång och tyst i soffan i en evighet.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar