måndag 5 oktober 2015

Kämpa för att mota bort trött och surt


Vilket fantastiskt höstväder vi har här i Gävle. Solen skiner varenda dag och vindarna är milda. Luften är hög och klar och färgerna blir än mer vackra i solstrålarna. Det gör mig glad.

En helg har passerat och det var som vanligt planer att fullfölja. Vi missade helt att fira barnens ena kusin när vi flyttade hit. Så det gjorde vi i lördags. Han fick en kåsa, såg ut som ett frågetecken och slängde den på en byrå. Vi är en familj som gillar att vara i naturen och därför kändes kåsa som en bra present till ett barn. Vi är helt enkelt olika, med olika intressen. Det väldigt sena firandet i lördags, han fyllde i juni, innehöll också tårta. Maxi gav oss nyinflyttade en prinsesstårta i välkomstpresent. Den tog vi med oss, plus att jag gjorde en mjölkproteinfri chokladtårta till mig och dottern. Gottelördag. Barnen lekte en massa och vi vuxna satt på altanen och pratade.

Igår vaknade vi sent och segade oss till slut iväg till badhuset, Fjärran höjder. Barnen gick på simskola i Ystad och planen var att de skulle fortsätta här uppe. Tyvärr är reglerna sådana att föräldrarna inte är välkomna in i lokalen när det är lektion. Alltså ville inte barnen gå. Vi bestämde oss för att sköta simträningen själva så att barnen ändå lär sig vad de ska. Så igår var det först simskola en halvtimme innan vi åt lunch och lekte resten av tiden. Bäst på hela besöket var när jag kom ut i utedelen. Vattnet var lika varmt som inne och den svala luften friskade upp känslan rejält. Solen bländade och det var absolut en riktig höjdare.

När vi kom hem igen var det fika, kanelbullar eftersom det var kanelbullens dag, och resten av chokladtårtan från lördagen. Efter det gick dottern iväg och lekte med en kompis, sonen försökte också hitta någon men alla var iväg. Jag tvärslocknade i soffan, till slut sinade orken helt. Sov i nästan en timme innan det var dags att äta och hämta tösen.

Hela helgen har varit en utmaning för mig. Jag har varit jättetrött och vresig. En känsla av PMS trots att det är helt fel period för det. Jag tror att det kan vara något litet virus som spökar. Hade ont i halsen i fredags och det kanske låg till grund för den trötta helgen. Nåja, jag kämpade på och försökte motarbeta tröttheten och vresigheten. Det pigga jag åkte helt enkelt kana ner till det trötta jaget.

Nu är det måndag och nya tag. Termometern visade på ett par plusgrader i morse och frosten låg kvar på vissa ställen när jag cyklade hem efter lämning av barn. Himlen är blå och solen har fritt blås att skina ner på oss. Jag ska alldeles strax hoppa i träningskläderna och ge mig ut på en löptur. Ska först hänga upp en maskin tvätt och ladda ner en ny podd.



1 kommentar:

  1. Vad skönt med pool utomhus i höstluft! :)

    Kåpa vet nog inte mina barn vad det är...

    Du är duktig med löpningen! Heja dig! :) kram

    SvaraRadera