lördag 10 oktober 2015

Överraskningslördag

Maken hade planerat en överraskning till idag. Vi skulle åka 50 minuter från Gävle och klä oss som vi ville. Jag älskar överraskningar och vägrade att spekulera kring målet. Bilen tog oss till Österbybruk och julmarknad. Hurra! Tänk att min man, en person som inte alls gillar julen, gjorde detta för resten av familjen. Det blev en riktigt härlig dag. Kallt ute, underbar miljö och bäst tänkbara höstväder.

Vi har tittat på tovade gosedjur och mössor och vantar och fårskinn. Smakat på honung, choklad, marsipan, enbärsmust, lingonglögg, korv från Österlen (hemma) och sniffat djupt i teburkar. Barnen fick syn på hästar och hela familjen hoppade upp på vagnen och åkte en mysig tur runt bruket. Maken hade bokat bord på Gammel Tammen Herrgård där jag åt en förtjusande god vildsvinsfilé och blev alldeles rosig om kinderna av ett glas rött vin. Barnen bjöds på mjölkfri glass efter maten och det var en väldigt nöjd familj som satte sig i bilen och åkte hem.


Just nu är vi samlade i soffan, det är hockey på tv och ute har mörkret lagt sig. Jag har tappat rösten och försöker vara tyst. Men barnen ställer tusen och åter tusen frågor till mig och det är svårt att inte svara dem.

2 kommentarer:

  1. Åhh va härligt! Ser fram mot att se dina vackra vinterbilder så snart snön kommer. De kommer vara magiska.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet du hur glad jag blev av din kommentar? ❤ Går omkring här hemma och är hostig, trött och snorig. Det blev verkligen en fullträff att få läsa dina ord. Hoppas på en gnistrande vit vinter.
      Kram

      Radera