onsdag 4 november 2015

Planering

Det slog mig häromdagen att vi snart är inne i december. När den första december dyker upp kör jag igång med Sandras Julkalender igen. De två tidigaren åren har jag ritat varje lucka samma dag som den publiceras. Vissa dagar har det varit riktigt svårt och då har bilden inte kommit upp förrän på kvällen. I år tänker jag sikta på att vara lite mer förberedd. Så, jag skriver en lista och ser om det går att omvandla humorn till ritade gubbar. Mina teckningskunskaper är inte lika bra i verkligheten som de är i huvudet. Å andra sidan har det funkat och därför blir det samma upplägg i år. Än så länge finns det sju idéer att klura på. Bara sjutton kvar. Dessutom ska resten av livet också hinnas med. Vardag, nya utmaningar för mitt välmående, orkestest, julklappsinköp och planering av lugn. Jag gör nog som igår, kokar en kopp kaffe med kanel i, tänder ett ljus och sätter igång en Michael Bublé-skiva. Ett snabbt sätt att komma ner i varv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar