lördag 26 december 2015

Julen

Idag är det Annandagen och vi sitter i köket och lyssnar på Ring så spelar vi. Eller, barnen lämnade nyss bordet efter att ha dragit i sig varsitt glas chokladmjölk. Jag passar på att uppdatera bloggen som blivit väldigt åsidosatt en tid. Visserligen har julkalenderluckan kommit in varje dag, men den har inte uppskattats alls. Inte en enda kommentar har kommit in. Jaja, nu är det över och jag vet inte om det blir ännu en nästa år. Efter 72 luckor har julhumorn sinat en del.

Julafton blev en riktigt bra dag. Barnen var på topp och penicillinet hade gjort nytta. Maten var god, tempot lugnt och julklapparna rätt. Klockan åtta var vi hemma och barnen kunde öppna upp en del av lådorna. Precis innan de somnade upptäckte sonen två julklappar framför tvn på ovanvåningen. De fick vänta till igår med att öppna dem. Tomten var väldigt snäll och gav hela familjen en spelkonsol. Lycklig son och pappa. Jag är ingen tv-spelsperson, däremot är bordsspel min grej.

Juldagen blev inte som jag tänkt mig, måste komma över det och bli lite mer ego. Idag tänker jag ta mig ut och andas frisk luft. Det är återigen minusgrader och krispigt i landskapet. Julen är snart över för den här gången, alltid lika sorgligt.


1 kommentar:

  1. Gillade din humor.Läste din adventskalender.
    Monica

    SvaraRadera