tisdag 15 december 2015

Penicillin

Genom ett gnistrande kallt område tog vi oss till hälsocentralen, jag och barnen. Dottern hade fortfarande feber imorse och jag ringde vården för att få rätsida på hennes mående. När vi en timme senare kom ut i kylan igen fanns en påse med penicillin i väskan. Lilla tösen har streptokocker i halsen och svinkoppor i ansiktet. Himla skönt att ha fått reda på vad det är som stökat en vecka. Nu siktar vi på att få henne frisk och lägga orken på allt det härliga som kommer.

Sonen är också krasslig, imorgon blir hans tredje dag hemma. Barn blir gärna rastlösa av att vara hemma i vanliga fall. Att vara hemma tillsammans och dessutom inte må bra blir lite som att peta på ett sår. Irritation och små utbrott här och var. Men jag måste säga att barnen fixar det ganska bra. Tvn går varm och de diskuterar fram vilket program som ska ses. Jag längtar efter lite tystnad. Att slippa höra vrålande tonåringar eller jamande katter i timmar tar på orken. Efter middagen ikväll la jag mig i sängen en stund och vilade. Körde igång en ljudbok och somnade nästan direkt. Det blir ännu en tidig kväll idag. Undras tro när jag ska få tid att slå in julklappar. Det löser sig. Viktigast är att vi mår bra, hela familjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar