torsdag 31 december 2015

Tack till år 2015

Nyårsafton 2015. Jag sitter i ett radhus i Gävle och funderar över året som gått. För ett år sen satt jag i på en gård ute på landsbygden i sydöstra Skåne. Visst hade tanken snuddats vid många gånger. Att kanske behöva flytta, kanske då till Gävle. Trots det känns det märkligt att tanken blivit sanning. Vi bor i Gävle och har gjort så i fem månader.

Jag saknar Skåne oerhört mycket. Naturen främst. Variationen i landskapet. Skåne är inte platt, åtminstone inte den del som ligger mig varmt om hjärtat. Hav och skog och åkrar och äppelodlingar. I år lämnade vi det mot något nytt. 2016 ska bli ett annat år. Något nytt och spännande. Det är också året då jag fyller 40. I juli slår siffran över från 39 till 40. Inombords är jag ålderslös. Stunden sätter humör och tänk.

De tolv bilderna nedan får symbolisera 2015. Jag har valt efter hjärtat och de flesta bilder är från Skåne. Om ett år kommer det att se annorlunda ut.



Jag vill önska er alla ett gott slut på 2015 och en fin start på 2016. Gör det som får stunden att lysa upp och hjärtat att bulta lite extra. Älska mycket och skratta högt.

Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar