fredag 11 december 2015

Uteblivet julbord

Idag var det dags! Efter nästan tio år utan julbord skulle vi åka iväg med makens föräldrar och hans brorsa med familj. Men så blev dottern sjuk i tisdagskväll. Hosta och feber. Det är ungefär likadant ikväll, med feber, hosta och en evigt snorig näsa sitter lilla tösen i soffan och äter päron. Far och son  huset har hoppat på bussen mot ett dignande julbord på Scandic. Jag är inte bitter, däremot lite besviken eftersom längtan var stor.

Det som gör att jag inte är bitter är att jag såklart vill min tös det allra bästa. Plus förra helgen. Vi var i Skåne och alla mådde bra. Jag fick vara "hemma". Det är en julklapp att njuta av och tänka tillbaka på länge. Dessutom blev det ett besök på Ica Maxi i eftermiddags där jag plockade ihop ett minijulbord till mig och dottern. Hennes önskemiddag var nudlar och så fick det bli. Till mig blev det lax, köttbullar och kalvsylta med rödbetssallad, goda kex och physalis och nötter och godis. Julmust och lättdryck till det. Vi kommer att vara lika mätta som de andra, fast i myskläder och med en julfilm framför näsan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar