måndag 18 januari 2016

18 dagar in

Ibland får jag för mig att 2014 var förra året. I förmiddags rensade jag bland våra kvitton och när det gång på gång dök upp 2014 tänkte jag, "dessa måste jag spara, de är ju bara några månader gamla". Sen blev det till att gnugga tinningarna en stund och få rätt på årtalen i huvudet. Det blev till slut en hel påse med gamla kvitton, några från 2010.

Måndag i huset och båda barnen är hemma. Vi lever i en vab-värld och jag hoppas så att detta ger ungarna ett fantastiskt immunförsvar. Dottern blev sjuk på förskolan i onsdags och det är först idag som febern håller sig borta. Sonen fick ont i magen igår på kvällen och klagade även under natten på värken. Idag är det mycket bättre och de bråkar friskt med varandra, även om det just nu är ganska tyst på grund av tv-spelande.

Hela huset badar i ljus, snön ligger tjock överallt och nu när molnen dragit vidare kommer solen fram lite då och då. Till och med vår mörka trappdel är synlig och inbjudande. Jag älskar verkligen att vi har fått snö. Om inte annat så syns det väldigt mycket i mitt Instagram-flöde, jag_ar_sandra

Det vintriga vädret har gett oss en del pulkastunder och snölek. Barnen fick skridskor i julklapp och har varit iväg två gånger med pappa F. Den ena gången, första någonsin för båda, var inomhus och den andra gången gick de till den spolade grusplanen vid dotterns förskola. Vilka talanger de är! Det var nog tur att jag behövde vara hemma och vila båda gångerna. Mina hönsmammefasoner hade nog skrämt upp dem annars. I sovrummet står det ett par splitternya skridskor i storlek 39. De väntar på mig, stirrar ur sin låda. Jag bävar för att testa, det är mer än tjugo år sen förra gången. Då åkte jag skrikande genom ishallen i Kristianstad medan min klasskompis Niklas puttade i full fart. Håll era tummar för att det går bra när det väl är dags.


Hoppas på att få liv i bloggen igen. Inspirationen grumlas på grund av att datorn numera står inträngd under trappan och inget ljus når in. Förut hade jag fri utsikt över trädgården och åkrarna. Kunde sitta hur länge som helst och bara stirra ut på en blå himmel eller ett rådjur som vågat sig in till äppelträden. Nu stirrar jag på en vit rullgardin och baksidan av några trappsteg.

Ha en härlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar