tisdag 26 januari 2016

Ljudbok

Under de senaste åren har jag testat Storytel till och från. Först nu betalar jag för en riktig prenumeration. Tänkte att det kunde vara skönt att lyssna på en bok på bussen. Visst flyger tiden fram, men mitt humör är inte alls lika trevligt. Efter lite funderande har jag kommit fram till att det är uppläsarens röst som dämpar sinnet. Jag blir trumpen och tänker lite mörkare om dagarna. I mitt huvud låter det annorlunda när det finns en fysisk bok framför ögonen.

Så hur ska jag göra? Att lyssna på en bok när jag springer är det bästa, andetagen drunknar i berättelsen. Jag behöver nog leta upp en berättare med gladare tonläge. Tips?

I väntan på det läser jag en helt vanlig bok, med papperssidor och sonens egengjorda bokmärke.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar