tisdag 16 februari 2016

Diamant-tisdag

Himlen blir allt ljusare för var morgon som går. Imorse följde soluppgången oss från ytterdörren, vidare till skola och förskola, för att därefter glänsa ända in i hallen när jag var hemma igen. Det var bara att ta med stora kameran ut. Men då var det magiska morgonljuset borta och kvar fanns hög luft och gnistrande snö. Jag låste in kameran i huset och bytte ut den vanliga mössan mot den riktigt varma som knäpps under hakan.


Frasade iväg mot natur och lantkänsla. I öronen hade jag ljudbok, Lucy Dillons senaste. Jisses, vilken underbar förmiddag! Solen visade sig från sin bästa sida och med tio minusgrader briljerade rimfrosten överallt. Intrycken blev så stora att jag tömdes på ork och hamnade i soffläge så fort jag kom hem. Även om jag var trött var det så värt att få komma ut i naturen och kunna njuta av allt det vackra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar