söndag 14 februari 2016

Familjes❤ndag

Klockan var halv nio när jag vaknade, ganska utvilad och väldigt sugen på kaffe. Efter frukosten rusade barnen ut i snön och en stund senare kom jag och maken efter. Vi gick till pulkabacken och susade fram i en timme innan de små magarna var sugna på lunch.


Vid tvåtiden fick jag med mig sonen ut för en löptur. Han var inte alls på humör och dessutom var det jättehalt på vägarna. Så efter en stunds tjat gav jag upp. Sonen hade fallit pladask på rumpan och mina händer var iskalla eftersom vi bara gick istället för att springa. Imorgon blir det min vanliga löptur, med distansökning för att närma mig milen.

Familjen traskade till affären och köpte alla hjärtans-fika som vi sen glufsade i oss i soffan. Barnen försvann upp till sina rum, dottern tvärslocknade i sitt prinsesstält och sonen surade med en bok som sällskap. Maken satt kvar i soffan och njöt av en fotbollsmatch medan jag vek tvätt och lyssnade på en ljudbok.

Sen åt vi igen. Våfflor med sylt och glass eller våfflor med iFraiche, rödlök, räkor och caviar. När matkoman var ett faktum spred vi ut oss i soffan och såg på Amazing race. Barnen blev trötta och nattades tidigare än vanligt, gårdagens kalas och mellokväll tog nog ut sin rätt. Kvar i soffan finns jag och mannen min. Det händer inget mer ikväll så nu kör vi igång ett avsnitt av Breaking Bad.

En bra dag. Kanske lite väl mycket godsaker men så får det vara när det är alla hjärtans dag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar