torsdag 11 februari 2016

Glasbit

Usch, ångesten ligger som en våt filt över mig. Min tillvaro är uppdelad i två bitar. En som jag är nöjd med och en som inte alls är bra. Hur än tankarna går kan jag inte komma fram till en lösning.
En ljusglimt dök upp idag. Jag satt på bussen, på väg hem från jobbet. Rotade i väskan efter något. Kände ett litet hårt föremål mot fingertopparna och tittade ner. Först trodde jag att det var en bit grön pärlplatta. Men när det låg i handen såg jag att det var en bit slipat glas från stranden vid Stenshuvud. Jag har haft den pyttelilla glasbiten i väskan hur länge som helst utan att veta om det. Gissa om hjärtat slog volter i bröstet på mig? Strandfynd från en av världens vackraste platser - i min väska!

Tack för det. Namaste 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar