tisdag 9 februari 2016

Hon och jag

Det blev vab idag. Dottern och jag hade precis lämnat av storebror vid skolan när den lilla magen började göra ont. Vi gick en stund till innan det blev till att vända om och gå hem igen. Magontet gick över under förmiddagen och dagen har varit lugn och rolig. Jag har dammat av nedervåningen och dottern har Netflixat under tiden. Sen har vi spelat Pippi-Lotto och Bamse och Tjuvstaden. Jag vågade mig på att göra risgrynsgröt med en dl mjölk i till dottern. Hon åt en halv portion och har varit precis som vanligt hela eftermiddagen.

En promenad i regnet har vi tagit, tittat på alla hundlortar som dykt upp när snön smält undan. Vi gick till affären och köpte släta bullar och lite annat. Såklart att det blev semlor på självaste Fettisdagen. Det är också pannkaksdagen - alla dessa dagar att fira. När sonen kommit hem från skolan gjorde jag, till barnens stora förtjusning, krabbelurer som strösslades med socker. En helt vanlig tisdag som sockerbombats ordentligt.

Far och son har gått iväg till Scouterna och det är återigen bara jag och tösen hemma. Kan hända att vi tar ett parti Löjliga familjen. Fast då som finns i sjön, annars blir det inget kul om man är två.


När barnen har lagt sig tänker jag köra lite yoga, kropp och hjärna älskar det. Efter det ska jag sitta i soffan med en kopp te och tänka genom framtiden. Försöka bryta genom väggen som stoppar mig från att gå vidare. Den där i huvudet, ni vet. Och, det är tisdag och då får vi inte missa Vegorätt på SVT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar