torsdag 10 mars 2016

Vår!

Våren har nått Gävle! Jag kände det i luften igår och idag står det på GDs hemsida. Alldeles underbart och väldigt välkommet. Nu ska bara snön bort och det lär ta tid då det är vitt överallt. I förmiddags hann jag gå genom ett par alternativ för att hjälpa till med smältbiten. Att skotta rent så långt ögat når känns oöverkomligt. Likaså att få bort snön från trädgården. Min bästa idé var att skotta ren altanen och ställa iordning den lilla utegruppen. Men nej, jag låter det sköta sig själv. Under tiden står jag med näsan mot solen och får i mig nyttigheter. Dessutom kommer jag att möta en annan vår om en vecka. En skånsk sådan. Tog förnuftet till fånga och bokade en weekend hos mina föräldrar. Bara jag, ingen annan. Det blir kvalitetstid med mamma och pappa, min syster och en stunds kramande med Linda. Jag längtar absolut mest efter naturen, lite egoistiskt kanske. Oavsett väder blir det en tur till Stenshuvud så att själen kan få tanka hav, skog och Österlen. Det kommer att bli toppen. Dubbel vår, både hemma här och hemma där.


1 kommentar:

  1. Hoppas få se vårbilder från Skåne.
    Monica

    SvaraRadera