onsdag 27 juli 2016

40 år och Skottland


Nu är jag minsann 40 år gammal. Firade mig själv med att köpa en flaska champagne på bolaget. Gick och la mig tidigt för att vara fit for fight inför resan.

Det blev en lång dag igår. Först bil och sen tåg och därefter köer på Kastrup innan vi kunde slappna av en stund. Sen var det dags att borda planet och sitta i luften ett par timmar. Väl nere på Edinburghs flygplats var det dags att köa igen, både till passkontroll och för att hämta ut hyrbilen. Vilken gigantisk bil vi fick! Audi A4 fanns inte tillgänglig så det blev en muskelVolvo istället. Jag behöver nästan stege för att komma in.

Natten till idag spenderades på ett rart hotell utanför Perth. Vi fick en stuga som hade oblattunna väggar. Idag har vi åkt bil en massa, men också tagit en omväg för att besöka ett slott där den engelska kungamodern föddes. Intressant tur och även en stunds lekplatshäng för barnen innan det var dags att åka vidare.


Nu sitter vi på ett utomordentligt fint B&B i Dufftown. Barnen var lyriska och hyllade både hus och ägarinna. Tyvärr hanns det inte med något destilleribesök idag, det får bli imorgon innan siktet ställs mot Landmark adventure park. Klockan är bara halv tio lokal tid, jag är väldigt redo för sängen. Det tar på krafterna att åka i vänstertrafik och att hålla koll på allt nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar