söndag 31 juli 2016

Juli

Vi avslutar en underbar julimånad med ett besök på The Kelpies i Falkirk och incheckning i Edinburgh.


Vilken månad! Sol och värme, semester i både Stockholms skärgård, Skåne och Skottland. Förlovningsdag, 40-årsdag och bröllopsdag. Otaliga minnen av härliga upplevelser och brunbrända kroppar efter en massa utetid. Barnen har utvecklats hur mycket som helst och kan en del engelska efter en knapp vecka i Skottland. Jag har utforskat min egen gräns inom ett visst område och känner mig stark. Det har varit en spännande månad på många sätt och vis.

Imorgon är det augusti och min älskade man fyller år. Han är väldigt nöjd över att få fira den i whiskyland. Dessutom fyller min fantastiska pappa också år imorgon.  Bara två dagar senare är det dags för dottern att bli firad. Hon som passade på att tappa tanden nummer åtta på ett B&B i Dufftown fyller sex år på onsdag. Två veckor till och vi hurrar för min tokbraiga syster. Två dagar efter det är det dags för mammas födelsedag, lejongänget firar i veckorna tre. Pust, kalas på både höjden och bredden.

Nu stannar vi kvar i juli några timmar till, klockan är bara halv tio här i Edinburgh. En liten whisky och en stunds nedvarvning är alltid skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar