måndag 11 juli 2016

Semesterläge

Första vardagen på semestern och det regnar. Nästan helt okej, vi hade planerat att åka iväg och tälta med barnen. Istället blir det raclette och chokladfondue på hemmaplan. Just nu tar vi igen oss efter några timmar på stan. Ibland är det skönt att strosa omkring i affärer utan att känna stress. Vi delade upp oss och ändå hann inte jag titta på något till mig förrän de andra var hungriga. Min lunch slank ner fort och sen blev det en stunds ensamshopping för mig innan det var dags att åka hem.

Tänk vad skönt med semester. Vi har redan hunnit med att vara ute i Stockholms skärgård några dagar. Solen sken och det var varmt i vattnet, helt perfekt. Båda barnen fick köra med båten och jag badade ett par gånger varje dag. Det var fyra lyckliga personer som dundrade in genom ytterdörren efter bilturen hem till Gävle.


Nu ska vi vara hemma ett tag innan det är dags att packa väskorna och ge sig iväg på ett större äventyr. Det är mycket längtan efter det. Då gäller det att tänka efter ordentligt vid packningen, två olika resmål i samma väska. Kan gå hur som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar