måndag 25 juli 2016

Skåne ❤


Måndag morgon, min 40-årsdag. Jag vaknade upp i mitt gamla flickrum av att man och barn kom in och sjöng. Underbart!

Vi är i Skåne och har en fin semester. Vädret har visat sig från sin bästa sida och det har blivit bad varenda dag. Sol och bad, utflykter längs Österlenkusten och god mat så att magen stått i alla fyra hörn. Alla i familjen har fått träffa sina kompisar och jag, barnen och mormor har varit en kort sväng på Sjöbo marknad. Barnen har lekt på sin favoritlekplats nere vid hamnen i Kivik. Vi har varit längst upp på Stenshuvud och ända nere på havsbotten i samma nationalpark.

Igår firade vi alla min födelsedag en dag tidigare då vi åker vidare imorgon bitti. Det blev jordgubbar och prosecco uppe vid Ales stenar i gassande sol och bland hundra andra turister. Jag och maken fotade oss framför den stora stenen där vi för snart elva år sedan gifte oss. På kvällen blev det skaldjur och plock till vi inte orkade något mer. När klockan närmade sig ett i natt kröp jag ner i sängen som nybliven 40-åring. Nöjd och glad, tacksam över det jag har i mitt liv.

Idag väntar en sista dag på "hemmaplan", jag vill äta mjukglass och bada. Ett perfekt sätt att avsluta denna veckan. Imorgon tar vi oss vidare på semesteräventyret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar