måndag 1 augusti 2016

Att fira en del av sitt hjärta

Hipp hipp hurra för min älskade man idag! En heldag i Edinburgh med familjen. Sista dagen innan hemresa och jag har nästan glömt att vi inte bor i Skåne längre.

Imorgon åker familjen hem till Gävle igen efter att ha varit iväg i två veckor. Två helt fantastiska veckor. Först bästa solsemestern i Skåne. Sen en hyfsat fin vecka i Skottland, rent vädermässigt alltså. Upplevelserna har varit på topp. Jag älskar naturen och att vara på landet. Det blir mer och mer tydligt för varje dag som går. Vidsträckta vyer, dofterna från skog, hav och växter, det gör mig enbart gott. Att virra omkring i stadsmiljö gör mig stressad, förvirrad och trött. En vacker dag ska jag bo i naturen igen. Just nu ska jag bo där vi är, där barnen har vänner och området är ganska lugnt.


Idag har vi gått och gått och gått. Dottern har blivit snuvig och är inte på topp, vi andra är lite slitna. Det blev ett besök på slottet och en shoppingtur på The Royal Mile Whiskies. På bilden kan ni se min mans lyckliga min efter ha betalat för ett gäng nya smaksensationer. Barnen har shoppat något var och jag var såklart med och valde godsaker i whiskybutiken.  Min önskelista innehöll en ny handväska. Jag hittade en enda, blev tyvärr snål och lät det vara. Nu i efterhand ångrar jag mig. Det var en lilaaktig ylleväska från Harris Tweed, dubbelt så stor som den jag redan har, urläcker. Har jag tur finns den eller någon liknande på flygplatsen imorgon.

Ligger här i sängen och smuttar på en Glenlivet, ögonen blir tyngre och tyngre. Klockan är inte så mycket, däremot är vetskapen om att vi ska åka hem imorgon och att den svenska tiden är en timme senare en klar anledning att somna tidigt. Om två dygn står alarmet redo för att väcka mig inför jobb på torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar