fredag 12 augusti 2016

Kyliga kanter på veckan som gått

Näst sista sommarlovsveckan för det här året har gått över i helgkänsla. Jag och barnen har handlat inför helgen och det var en pärs. Vi bjuder oss själva på bio i eftermiddag för att höja stämningen ordentligt. Imorgon kommer vänner till oss hit och vi ska iväg till Furuvik. Det är första besöket för i år och då bor vi ändå hyfsat nära. Väderapparna har, precis som vanligt, drivit med oss under veckan. Regn, inte regn, regn, inte regn. Just nu är det uppehåll för lördagen och regn på söndagen. En av dagarna åker vi, oavsett väder.

De senaste dagarna har vi fått svalt här i Gävle. Det är precis som att en stor fläkt blåst bort all värme och lämnat efter sig en fuktig känsla av höst. Jag är inte redo! Jag är egentligen inte redo för något alls just nu. Varenda liten händelse bortanför semesterkänsla och frihet får min mage att fyllas med elefanttunga fjärilar som studsar på sidorna. Vad fint det ska bli med besök och äventyr i helgen. Jag och F har pratat om det, äventyr. För att vi inte ska hamna i den gråa slentrianvardagen ska vi planera in roligheter ett par gånger i månaden. Få något att längta efter när morgnarna känns tidiga och sommarens härliga semester bleknar undan för undan. Inget är bokat än, det kommer.

Innan det är dags att hoppa på bussen in till Nian ska jag slänga mig i sängen en stund. Läsa lite i lugn och ro medan barnen gör annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar