lördag 6 augusti 2016

Jag var inte klar

När barnen somnat sätter vi igång ett missat avsnitt av Morden i Midsomer. Jag känner direkt att jag borde vara där, i Storbritannien. Fast norröver, inte i England. Vi åkte hem för tidigt, jag var inte klar.

I fyrtioårspresent önskade jag mig en resa. Att få åka iväg till ett varmt land. Få vara vuxen och äta sent på kvällen och läsa en bok utan avbrott. Just nu känns det inte alls rätt. Jag vill åka tillbaka till Skottland och se högländerna. Åka till hebriderna och besöka Harris Tweed och svepa in mig i en oljerock. Låta håret bli ruskat av vinden och känna mig blåst redan vid lunch. Stirra ut mot horisonten och glömma tiden.


Jag är inte klar med Skottland än. Längtan efter naturen bubblar inombords och det känns inte alls roligt att stirra in i radhusens tegelväggar och ana sekundernas dova tickande ta oss allt närmare skola och jobb. Det är fasiken inte schysst. För jag är inte klar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar