söndag 11 september 2016

Att göra lite Stockholm

Igår lämnades barnen hos farmor och farfar och vi föräldrar körde till Stockholm. Tanken var att maken skulle springa Stockholm halvmaraton, men oturligt nog blev han sjuk tidigare i veckan och kunde inte starta. Det hindrade inte oss från att heja på våra fina vänner Fredrik och Maria. Vädret var otroligt varmt och himlen alldeles blå. Mustafa Muhammed var snabbast av alla och struttade i mål på dryga timmen. Maria blev tvungen att bryta efter halva loppet och hon var absolut inte den enda. Värmen tog kål på många och det måste ha varit svårt att njuta av kilometerna.

Bortsett från loppet så åkte vi tunnelbanetåg, vårt gamla hemtåg. Jag och maken åt en halvkass lunch i Gamla stan och passerade en av mina gamla arbetsplatser där jag brukade sitta i fönstret och grädda våffelstrutar till alla turisters stora lycka.


Kvällen spenderades hemma hos våra vänner där vi åt grillat och pratade bort kvällen. Det blev en behövlig sovmorgon utan att behöva gå upp till något barn. Strax före lunch körde vi hemåt med ett stopp på Barkarby Quality Outlet där jag hittade en cool tröja.

Alla aktiviteter fick mig att somna i bilen på väg hem och någonstans runt tresnåret kunde vi krama om våra små godingar igen. Skönt att vara hemma igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar