onsdag 12 oktober 2016

Tanka natur

Det slog mig alldeles häromdagen. Hösten är som vackrast nu. Färgerna är mustiga, gula, orange och röda. Luften är sval och den sista lilla knoppen på rosbusken gör sig redo att slå ut. Idag har jag vilodag. Själen skrek av längtan efter naturen så jag hoppade in i bilen och körde. Tänkte mig havet, men det blev Älvkarleby och Dalälven. Parkerade intill Laxön och promenerade runt dammarna.

Himmel, så vackert det är där! Vattnet som låg nästan helt still. Träden som speglade sig i vattenytan. Hägrarna som susade förbi för att hitta en bra plats att sitta på. Vinden bet i mina kinder och löven virvlade från alla håll. Så väldigt välbehövligt att vara i naturen. Jag kände mig mer glad än vanligt. Bortsett från bensinen var det dessutom alldeles gratis. Svårslaget.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar