lördag 12 november 2016

Vilken lördag!

Började dagen med kaffe, tända ljus och -9 grader ute. När hela familjen var redo åkte vi först till mataffären och därefter till bygghandeln för att köpa taklister och hyllplan. Bilen blev så fullastad att jag och sonen fick gå hem.

I eftermiddags gick barnen till pulkabacken för att åka med kusinerna och farmor och farfar. Jag kom dit en stund senare, egentligen en smula trött. Men det var hur roligt som helst i all snö
Jag åkte både pulka och stjärtlapp. Åkte två åk med dottern och satte mig sedan högt upp i backen, modig som få. Det skulle jag aldrig gjort. Efter lite mer än halva backen finns ett gupp som fick mig att flyga och landa med handen mellan pulkan och marken. Hörde hur det knakade och sen rullade jag runt flera varv. Låg kvar en stund för att känna efter om allt var okej. Handen ömmade och två fingrar gjorde jätteont. Pulkan gick sönder av kraschen så det var en rejäl vurpa.

Jag gick hem och kylde fingret, det visade sig vara vänster långfinger som fått en rejäl smäll. Kvällens planer blev lite annorlunda i och med att jag är vänsterhänt och det var just den handen som skadades. Jag vet inte om det bara är en stukning eller om något ben är skapat. Oavsett så gör det sjukt ont till och från. Alldeles nyss när jag skulle lägga på kylpåsen hamnade den med hela tyngden på långfingret. Känslan!! Trodde att jag skulle kräkas. Vilken tur att det bara är ett finger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar