måndag 23 januari 2017

Att leka filmstjärna

Lagom till att huset var skinande rent kom förkylningen över mig. Näsan började rinna, ögonen kliade och tröttheten la sig som ett filter över tillvaron. Jag fick en riktig mancold. Gick och la mig tidigt, med en papperstuss i ena näsborren (för att jämna ut trycket).

Vaknade upp och kände att det var en förkylning som gått upp i ögonen. Provade på några timmar av snörvlande och snytande på jobbet innan jag gick hem efter ett läkarbesök. Hamnade i soffan där jag sen stannade kvar fram till det var dags att hämta dottern. 

Eftersom ögonen stökar så oerhört mycket finns det bara två valmöjligheter. Antingen blundar jag, eller så åker solglasögonen på. Jag valde brillorna och familjen har fnissat hela kvällen. Gävles egen Greta Garbo. Till och med mobilens ljus sticker i ögonen. 

Jag önskar verkligen att få vakna upp och må mycket bättre. Att solen är det som får mig att bära solglasögon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar