söndag 29 januari 2017

Att utmana sina rädslor


I eftermiddags åkte familjen ut i naturen. Närmare bestämt till Storvikssjön. Trots ett par ynka minusgrader var det hur kallt som helst. När resten av familjen gick ut på sjön stod jag kvar på marken och fotade. Kan också vara så att jag överlade med mig själv en stund. Till slut stod även denna fyrtioåriga skånska på sjön. Den var knagglig och alldeles tyst. Min mage var i uppror. Alla fjärilar flög på samma gång och tankarna virvlade. Det var första gången jag stod på en frusen sjö.

En liten stund senare kom makens brorsa med familj också dit och det blev både skridskoåkning (inte för oss, jag nojade för mycket) och fika. Efter två timmar satt alla i bilarna på väg hem igen. Stelfrusna, men glada av utetid. Nästa helg blir det skridskoåkning på spolad tennisbana här intill. Precis lagom för mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar