lördag 21 januari 2017

Produktiv lördag

Sovmorgon till halv nio, alltid lika skönt. Barnen hade tassat ner och satt sig i soffan. Utanför fönstret var fåglarna lyckliga och det lät som vår. Vi åt en långsam frukost och lyssnade på den sista stunden av Ring så spelar vi innan det var dags för tråkgöra. Det finns många sorters tråkgöra och idag var det städning. Damma, plocka, dammsuga, våttorka och tjata på ungarna som gjorde ungefär allt annat än det vi bad dem göra.

Till slut var halva huset glänsande och vi njöt av en kulinarisk havregrynsgröt till lunch. Alla gjorde sig klara och bilen styrdes ner till stan. Jag hade fått mail från Indiska, deras halva reapriset var igång. Medan jag botaniserade bland klänningar och annat krafs tog de andra en vända på Nian. 


Det var en lycklig Sandra som klev ut på torget. Två klänningar, en sjal och en löpare till köksbord låg i en kasse. 80% rea, sjukt nöjd med det. Familjen möttes upp och vi tog en fika uppe på Flanör. När vi satt i bilen på väg hem brann himlen över konserthuset. Vackert! De andra släppte av mig så att jag kunde gå till Maxi och köpa ris till middagen. 


Nu ligger vi i soffan och latar oss. Barnen smaskar lördagsgodis och maken tittar på hockey. Jag småflinar lite nöjt över att ha fått en Instagrambild publicerad i Mitt Gävle. Alldeles strax ska middagen påbörjas. Fisksoppa med saffran och aioli. Det var länge sen vi åt det och ikväll är det äntligen dags. 


En bra lördag, tycker jag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar