fredag 6 januari 2017

Tandvärk

I förmiddags fick jag en akuttid hos tandläkaren. Värken var nästan obefintlig just då, men med tanke på hur ont jag hade både igår och i onsdags ville jag verkligen få det kollat. Det visade sig vara tandagnisslan och en liten inflammation vid en lagning. Lagningen går ner i tandroten och när jag biter ihop för hårt irriterar det. Jag ska ta både Ipren och Alvedon, plus floursköjning varje kväll, för att lugna ner irritationen. Dessutom ska jag få en bettskena att ha på natten för att spara tänderna.


Jag och dottern gick på bio vid lunch, Pettson och Findus - Juligheter. Den var underhållande fast jag hade önskat att vi kunnat se den före jul. 

I eftermiddags fick jag en ny omgång med tandvärk från helvetet. Direkt när maten var klar och de andra satt sig vid bordet gick jag in till soffan med tårarna rinnande nerför kinderna. Det gjorde förbannat ont. 

Just nu har jag en ny omgång värk. Gör allt för att distrahera mig själv. Djupandas, blogga, läsa bloggar och så gnuggar jag kinden. Hoppas verkligen inte att det är likadant imorgon. Då har jag och maken roligheter inplanerade och barnen ska sova hos farmor och farfar. Håll tummarna för mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar