tisdag 24 januari 2017

Ljuset

Älskade maken gav mig sovmorgon idag. Kvart över sju smög han upp dörren viskade, "god morgon, älskling". Så välbehövligt med extra sömn. Jag gick upp och hjälpte dottern med tandborstningen och att fläta håret. Maken skjutsade oss till skolan och när dottern lämnats gick jag hem med en ljuvlig soluppgång i blickfånget. Ljuset är allt i hur en bild blir. I morse var det lätt att fota. Under eftermiddagen var det bara grått och regnigt och ingenting var fint. Jo, när jag stod alldeles stilla i pulkabacken och väntade på dottern kändes det speciellt att träden var alldeles tysta. Ingen vind, inget sus.


Ju längre dagen har gått, desto bättre har ögon och näsa känts. Däremot har halsen fått sig en törn och rösten är på sparlåga. Det ska bli intressant att se hur den ter sig imorgon när jag har möte med AF och FK. Det är dags att ta ett nytt beslut om min framtid. Imorgon har jag en konkret plan att visa upp. För att få den att fungera behöver jag redan nu ladda över bilder till en usb-sticka. Så, natti natti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar