onsdag 18 januari 2017

Tröttvecka

Åh, måtte vi få en himla massa solsken snart. Jag är trött dagarna i ända. Vaknar av klockan och önskar inget hellre än att få stänga av och somna om. Sitter framför datorn och gäspar, kommer hem och gäspar mig runt i huset. Hämtar barn och känner mig som en zombie. Känner hur gnissel och suckar vandrar runt i kroppen från morgon till kväll. Tänker på roliga saker för att skingra det gråa och trötta. Men så är det där och tar över igen. Blä!

Att cykla hem med solen i ögonen var riktigt härligt. Då var jag glad och framtidstron flödade. Kom hem, låste cykeln, tog en bild och vinkade hejdå till solstrålarna. 


Hur i hela friden ska jag hitta energi? Att gå på bostadsrättsföreningens årsstämma hjälper inte, det vet jag nu. Kanske den där chokladpralinen jag nyss stoppade i munnen hjälper? Just nu är det ingen idé att rädda dagen, jag tänker kravla ner under mitt täcke och sova gott. Typ så. 

1 kommentar: